FANDOM

Witold Pograniczny (ur. 10 października 1940 w Warszawie, zm. 28 października 2008 tamże) – polski dziennikarz muzyczny, jeden z pierwszych redaktorów Programu III Polskiego Radia.

Zadebiutował na antenie Rozgłośni Harcerskiej w wieku 18 lat w programie pt. "30 minut rytmu"[1], którego współtwórcą był Marek Gaszyński.

Prowadził pierwsze festiwale w Opolu i Sopocie, a także Festiwal Młodych Talentów w Szczecinie[2].

Pracę w redakcji muzycznej Programu III Polskiego Radia rozpoczął w roku 1963. Prowadził m.in. audycje "Piosenki, jakich nie było", "Mój magnetofon", "Przebój za przebojem", "Muzyczna poczta UKF", "Nowe, nowsze i najnowsze", "Dobre głosy, dobre piosenki" czy "Niedziela będzie dla nas". Współtworzył też program "Magazyn Muzyki Młodzieżowej – Studio Rytm" w Programie I oraz "Głosy, instrumenty, nastroje" w Programie II.

W latach 1974–78 pisał felietony muzyczne publikowane na łamach tygodnika "Perspektywy". W ostatnich latach życia współpracował z Programem I Polskiego Radia, na którego antenie prowadził "Kalendarium Muzyczne".

Szablon:Przypisy

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki