FANDOM

Sławomir Kulpowicz (ur. 17 stycznia 1952 w Warszawie, zm. 7 lutego 2008) – polski pianista, kompozytor i producent jazzowy, w latach 1977-1981 członek formacji The Quartet.

Swoją przygodę z muzyką rozpoczął w wieku 5 lat. Jest absolwentem klasy fortepianu Średniej Szkoły Muzycznej w Warszawie oraz Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej AM w Katowicach z 1974 r. Uczeń Andrzeja Jasińskiego oraz Anny i Jerzego Żurawlewów. W czasie studiów związany był z zespołem Silesian Set, następnie po powrocie do stolicy był członkiem Kwartetu Zbigniewa Namysłowskiego z którym w latach 1976-1977 koncertował w kraju i zagranicą. Od 1977 r., współpracował ze znaną formacją The Quartet, następnie by twórcą zespołu InFormation, a później członkiem Private Music i New Formation. Trzykrotnie solowo występował na John Coltrane Festival w Los Angeles.

Autor muzyki do baletu pt. ”Kobro” w reżyserii Graya Veredona z udziałem znanej tancerki-improwizatorki Iliany Alvarado. Balet wystawiany był w Teatrze Wielkim w Łodzi. W 2003 r., muzyka została wyróżniona ”Złotą Maską".

W czasie swojej kariery współpracował między innymi z takimi gwiazdami jak: Marek Bałata, Barbara Dziekan, Czesław Niemen, Janusz Smyk, Tomasz Stańko i Mieczysław Szcześniak oraz zagranicznymi twórcami Shujaatem Khanem i Burhanem Ocalem.

Muzyk zmagał się z chorobą nowotworową.

ŹródłaEdytuj

Szablon:Unistub

Więcej z Fandomu

Losowa wiki