FANDOM

Szablon:Siatkarz infobox

Paweł Dziekanowski (ur. 12 czerwca 1985 roku w Lęborku, zm. 21 marca 2008 roku w Gościmiu) - polski siatkarz, grający na pozycji środkowego. W sezonie 2007/2008 był zawodnikiem Orła Międzyrzecz.

Życie prywatne Edytuj

Miał żonę, Natalię. Studiował. Jego hobby były: muzyka i komputery.

Kariera sportowa Edytuj

Karierę sportową rozpoczynał w Pogoni Lębork, a jego pierwszym trenerem był Jarosław Pruski. Następnie został graczem Amberu Stargard Gdański. Potem grał w GTPS Gorzów Wielkopolski, w barwach którego zadebiutował w I lidze (zaplecze ekstraklasy), i Olimpii Sulęcin.

W 2007 roku przeszedł do Orła Międzyrzecz, który wywalczył awans do I ligi.

Wypadek samochodowy Edytuj

21 marca 2008 roku zginął w wypadku komunikacyjnym na trasie do Krzyża Wielkopolskiego. Zawodnik jechał z trzema kolegami z drużyny do domów na święta wielkanocne. W zdarzeniu zmarł również Michał Pajor, a dwaj pozostali zawodnicy, Patryk Wojtysiak i Kamil Sekuła, zostali ranni.

Mszę żałobną w intencji zmarłych siatkarzy, a także za zdrowie rannych w wypadku, odprawiono 26 marca w Kościele Pierwszych Męczenników Polski w Międzyrzeczu. Pogrzeb odbył się 29 marca 2008 na Cmentarzu Komunalnym w Nowym Sączu.

Polski Związek Piłki Siatkowej anulował spotkania o miejsca 7-10 w I lidze mężczyzn. Żadna z drużyn nie spadła z tych rozgrywek w sezonie 2007/2008.

Bibliografia Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki