FANDOM

Szablon:Polityk infobox Michał Adam Caputa (ur. 28 września 1927 w Wieprzu k. Żywca, zm. 18 września 2008 w Żywcu) – polski nauczyciel, poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej X kadencji.

W 1962 ukończył studia w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Gdańsku (obecnie Uniwersytet Gdański), a w 1980 seminarium doktoranckie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

W latach 1962-1995 pracował jako nauczyciel polonista w żywieckim Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika. W 1980 był założycielem struktur "Solidarności" w szkole. Przewodniczył sekcji szkolnictwa i oświaty związku w Żywcu.

W latach 1989-1991 sprawował mandat posła na Sejm kontraktowy z ramienia Komitetu Obywatelskiego, wybranego w okręgu Andrychów. Należał do Obywatelskiego Klubu Parlamentarnego.

Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, "Medalem za Zasługi dla Miasta Żywca" oraz wpisem do Złotej Księgi Miasta Żywca. Był założycielem i przez wiele lat prezesem Stowarzyszenia "Komitet Obywatelski Ziemi Żywieckiej"[1].

Szablon:Przypisy

Źródła Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki