FANDOM

Maria Hrabowska - (ur. 1936, zm. 14 lipca 2008 w Gdańsku) prof. dr hab. nauk medycznych, patomorfolog, immunolog Akademii Medycznej w Gdańsku, członek Solidarności, instruktorka Związku Harcerstwa Polskiego w stopniu harcmistrzyni, w latach 1996-2001 Przewodnicząca ZHP.

Medycyna Edytuj

Maria Hrabowska była kierownikiem Samodzielnej Pracowni Patomorfologii Klinicznej Instytutu Położnictwa i Chorób Kobiecych Akademii Medycznej w Gdańsku. 31 marca 1993 uzyskała tytuł profesora nauk medycznych.

Harcerstwo Edytuj

Maria Hrabowska wstąpiła do harcerstwa mając 11 lat. Od 1957 roku działała w kręgu starszoharcerskim "Westerplatte". W 1959 została podharcmistrzynią w kręgu akademickim Akademii Medycznej w Gdańsku. Działała w nim do 1961, do momentu rozwiązania Hufca Harcerek Gdańsk-Śródmieście. W latach 1972-1975 Maria Hrabowska systematycznie odwiedzała chorego Józefa Grzesiaka "Czarnego".

Wróciła do harcerstwa w 1980, wstępując do Kręgu im. A. Małkowskiego w Gdańsku. W 1982 zostaje harcmistrzynią, a w 1990 przewodniczącą Naczelnego Sądu Harcerskiego. Z jej inicjatywy stworzono przy nim Harcerski Rejestr Represjonowanych. Współtwórczyni programu wychowania zdrowotnego w ZHP.

W latach 1996-2001 pełniła funkcję Przewodniczącej Związku Harcerstwa Polskiego.

Odznaczenia Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Szablon:Przewodniczący ZHP

Więcej z Fandomu

Losowa wiki