FANDOM

Louis de Cazenave (ur. 16 października 1897 r., w Saint-Georges-d'Aurac, zm. 20 stycznia 2008 r., w Brioude) – francuski rekordzista długowieczności, w momencie śmierci był jednym z dwóch ostatnich weteranów I wojny światowej we Francji oraz najstarszym mieszkańcem kraju.

Do wojska został powołany w 1916 r., służył początkowo jako żołnierz piechoty, a następnie od 1918 r., w artylerii. Uczestniczył między innymi w słynnej bitwie nad Sommą w 1916 r., oraz nieudanej ofensywie gen. Roberta Nivelle'a nad rzeką Aisne w 1917 r. Po demobilizacji pracował w zawodzie maszynisty kolejowego. W 1920 r., poślubił swoją żonę, Marię którą przeżył o ponad 34 lata.

Cazenave rzadko opowiadał o swoich wojennych doświadczeniach, będąc od czasów wojny zdecydowanym pacyfistą. Przez długi czas odmawiał przyjęcia orderu Legii Honorowej, przyjął go dopiero w 1995 r., za namową innych weteranów. Odrzucił także propozycję prezydenta Jacques'a Chiraca, który zaproponował ostatnim weteranom państwowy pogrzeb w paryskim Panteonie.

Zmarł z przyczyn naturalnych, a o Jego śmierci poinformował syn Louis de Cazenave Jr. Ostatnim francuskim weteranem I wojny światowej został Lazare Ponticelli.

ŹródłaEdytuj

  • Informacje o śmierci Louis de Cazenave w Internetowym Portalu Informacyjnym polityka.pl (źródło: IAR)
  • Informacje o śmierci Louis de Cazenave na stronie radiozet.pl (21.01.2008 / 11:56)
  • Informacje o śmierci Louis de Cazenave w Internetowym Portalu Informacyjnym rp.pl (gaw 20-01-2008, ostatnia aktualizacja 20-01-2008 20:39)

Szablon:Biografia stubde:Louis de Cazenave en:Louis de Cazenave es:Louis de Cazenave fr:Louis de Cazenave fi:Louis de Cazenave uk:Казнав Луї де

Więcej z Fandomu

Losowa wiki