FANDOM

Szablon:Medalista infobox

Larry James (ur. 6 listopada 1947, zm. 6 listopada 2008) - amerykański lekkoatleta, 2-krotny medalista Igrzysk Olimpijskich, sprinter.

Jmaes jest byłym rekordzistą świata w biegu na 400 metrów (1968, 44,1). Był jednym z bohaterów historycznego biegu, jaki odbył się podczas Igrzysk Olimpijskich (Meksyk 1968). W finałowym biegu na 400 metrów została po raz pierwszy złamana magiczna granica 44 sekund. Dokonało tego od razu 2 zawodników : Lee Evans (43,86) oraz właśnie Larry James (43,97). Na tych samych Igrzyskach amerykańska sztafeta 4 x 400 metrów (w składzie : Vincent Matthews, Ron Freeman, Larry James oraz Lee Evans pobiła rekord świata osiągając czas 2:56,16, który to wynik pozostał rekordem świata aż do 1992. W 1970 został 2-krotnym złotym medalistą Uniwersjady (1970 Rovaniemi) w biegu na 400 metrów przez płotki oraz w sztafecie 4 x 400 metrów.

Po zakończeniu kariery James przez 28 lat był dyrektorem do spraw sportowych w Richard Stockton College. Służył też w piechocie morskiej, a w szeregach Marines dotarł do stopnia majora. Zmarł w rocznicę 61. urodzin.

Linki zewnętrzne Edytuj

en:Larry James fr:Larry James nl:Larry James ja:ラリー・ジェームズ no:Larry James fi:Larry James

Więcej z Fandomu

Losowa wiki