FANDOM

Jewgienij Czywilichin (ros. Евгений Чивилихин, ur. 17 marca 1950, zm. 7 lutego 2008 w Moskwie) – rosyjski biznesmen, prezes Moskiewskiego Związku Targowisk i Kompleksów Handlowych.

Ukończył z wyróżnieniem wojskową akademię obrony przeciwchemicznej; pracował w przemyśle obronnym, w 1983 uzyskał stopień kandydata nauk technicznych. Od 1988 zajął się interesami; od 1998 r. był prezesem Moskiewskiego Związku Targowisk i Kompleksów Handlowych. W 1999 roku kandydował do Dumy, nie uzyskał jednak mandatu. Był też doktorem nauk ekonomicznych, współautorem podręcznika "Technologia biznesu".

W 2006 doszło do zamachu bombowego na jego życie, z którego wyszedł bez szwanku. Sprawców nie ujęto. Zginął 7 lutego 2008 na skutek postrzału w głowę. Do zajścia doszło przed wejściem do jego domu w centralnej części Moskwy. Sprawcą był niezidentyfikowany mężczyzna. Według informacji podanych przez RIA Nowosti, milicja sądzi iż morderstwo zostało zlecone i miało prawdopodobnie związek z prowadzoną przez Czywilichina działalnością zawodową.

Jewgienij Czywilichin był przyrodnim bratem pisarza Władimira Czywilichina.

ŹródłaEdytuj

Szablon:Biografia stub

Więcej z Fandomu

Losowa wiki