FANDOM

Szablon:Biogram infobox

Plik:Janusz Kosinski grave.JPG

Janusz Kosiński (ur. 4 września 1944 w Przemyślu, zm. 24 marca 2008 w Warszawie) - polski dziennikarz muzyczny.

Z Polskim Radiem związany od lat 60. m.in. jako współtwórca i prezenter listy przebojów Rozgłośni Harcerskiej. Od 1968 związany był z Programem III będąc na etacie od 1970, a od 1991 współpracując. Był autorem wielu audycji muzycznych, m.in. „Odkurzone przeboje” (19702008), w ostatnich latach nadawanych w środy od 2 do 4 po północy, „Akademia Muzyczna Trójki”, „W Tonacji Trójki”, „Nocna Polska”, „Pół Perfekcyjnej Płyty”; współautorem „Listy Przebojów dla Oldboyów” oraz „Winien i ma”, za którą otrzymał Złoty Mikrofon. Członek Akademii Muzycznej Trójki.

Janusz Kosiński prowadził również audycje „Antykwariat”, „Koncert Życzeń”, „Nocna zmiana Kosy” (od maja 2007 do końca roku) oraz „AntyGaleria” (od stycznia 2008) w Antyradiu. Był także wieloletnim przewodniczącym Komisji Artystycznej wyłaniającej polskich kandydatów na festiwal Eurowizji.

Na początku marca 2008 doznał udaru mózgu i zmarł 24 marca nie odzyskawszy przytomności.

Pogrzeb odbył się 1 kwietnia 2008 o godz. 13.00 na Cmentarzu Ewangelicko-Reformowanym przy ul. Żytniej 42 w Warszawie.

Linki zewnętrzneEdytuj

Szablon:Unistub

Więcej z Fandomu

Losowa wiki