FANDOM

Jan Płócienniczak (ur. w 1937 w Łodzi, zm. 9 lutego 2008) - polski milicjant (pułkownik Milicji Obywatelskiej) i dziennikarz telewizyjny.

Życiorys Edytuj

Ukończył liceum w Łodzi. Po maturze ożenił się. Pracował jako planista w Łódzkich Zakładach Włókien Sztucznych, a żona studiowała.

1 maja 1960 rozpoczął pracę w organach ścigania. Został oficerem dochodzeniowym i oddelegowany do Komendy Milicji Obywatelskiej Łódź-Śródmieście. Ukończył szkołę podoficerską w Pile. Następnie ukończył zaocznie studia w Szkole Oficerskiej Milicji Obywatelskiej w Szczytnie. Po studiach awansował na szefa sekcji kryminalnej w komendzie Łódź-Górna. Wyjechał do Warszawy by rozpocząć pracę w Komendzie Stołecznej MO w Wydziale Kontroli i Analiz. Po przepracowaniu trzech miesięcy został naczelnikiem wydziału kryminalnego w komendzie na Woli. Został wysłany na trzy lata na studia w Akademii Spraw Wewnętrznych. Po ukończeniu ASW został naczelnikiem Wydziału Kryminalnego w Komendzie Stołecznej MO, gdzie pracował przez cztery lata. Pracował w wydziale inspekcji. Następnie pracował w Biurze Kryminalnym Komendy Głównej MO, aż do emerytury.

Był pierwszym prowadzącym Magazynu Kryminalnego 997 za który otrzymał Wiktora za rok 1988. Magazyn prowadził od października 1986 roku do 1990 roku. Był także konsultantem przy realizacji filmów fabularnych: "Tulipan" (1986) i "Akwen Eldorado" (1988).

W wyborach 1989 r. kandydował w Łodzi do Senatu. W dniu 19 czerwca 1989, przegrał w II turze wyborów z Cezarym Józefiakiem, który zdobył fotel senatora I kadencji pod hasłem: "Profesor w Senacie, milicjant w komisariacie!". Wyborczą odpowiedzią J. Płócienniczaka było wówczas hasło: "Jak cię napadną, pobiją, okradną... idź do profesora!".

Występując gościnnie w kabarecie Tadeusza Drozdy zasłynął bezbłędnym wykonaniem Arii z Kurantem ze "Strasznego dworu" Stanisława Moniuszki.

Po zakończeniu występów w kabarecie rozpoczął przygotowania do własnego programu w TVP pt Dlaczego, program emitowany był przez rok.

Zmarł 9 lutego 2008 roku w wieku 71 lat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki