FANDOM

Ewa Fryś-Pietraszkowa (ur. 1935, zm. 14 lutego 2008) – polski etnograf i publicysta, wieloletnia kierowniczka Zespołu Dokumentacji Sztuki Ludowej w Krakowie oraz pracownik Instytutu Sztuki PAN. Członkini Towarzystwa Miłośników Andrychowa.

Była autorką publikacji z zakresu historii Andrychowa oraz jego okolic, a także współautorką i konsultantem wystaw tematycznych prezentujących tradycję rękodzieła ziemi Andrychowskiej.

Pochowana 17 lutego 2008 r., na Cmentarzu Komunalnym w Andrychowie.

Wybrana bibliografiaEdytuj

  • "Etnografowie i ludoznawcy polscy. Sylwetki, szkice biograficzne", pod red. E. Fryś-Pietraszkowej, A. Kowalskiej-Lewickiej, A. Spiss, Wydawnictwo Naukowe DWN/ Oddział Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego w Krakowie, Kraków 2002, ISBN 83-87623-65-2 (pl.)
  • ”Ośrodek garncarski w Łążku Ordynackim i jego wyroby na tle ceramiki malowanej w Polsce” (Wyd. Zakład Narodowy im. Ossolińskich Wydawnictwo PAN, Gdańsk, 1973 r.)
  • ”Sztuka ludowa w Polsce” ("Arkady", Warszawa, 1991 r., ISBN 8321333125) wspólnie z Anną Kunczyńską-Iracką i Marianem Prokopkiem.
  • ”Zdobnictwo bibułkowe Żywiecczyzny” (Muzeum ; Kraków : Muzeum Narodowe, Żywiec, 1975 r.)

ŹródłaEdytuj

Szablon:Biografia stub

Więcej z Fandomu

Losowa wiki