FANDOM

Szablon:Źródła

Dorian Leigh
220px
Prawdziwe nazwisko Dorian Elizabeth Leigh Parker
Data urodzenia 23 kwietnia 1917
Miejsce urodzenia Szablon:Państwo flaga USA San Antonio, Teksas, USA
Data śmierci 7 lipca 2008
Miejsce śmierci Szablon:Państwo flaga USA Falls Church, Wirginia, USA
Narodowość Szablon:Państwo
Miejsce zamieszkania Szablon:Państwo

Dorian Leigh (ur. 23 kwietnia 1917 w San Antonio, zm. 7 lipca 2008) - amerykańska supermodelka. Stała się prekursorką top modelek, a najbardziej znanymi jej następczyniami stały się Linda Evangelista, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Twiggy czy Carla Bruni.

Zdjęcia Dorian Leigh siedmiokrotnie w ciągu jednego roku (1946) były na okładce Vogue. Jej twarz przez całe lata pojawiała się na okładkach Harper's Bazaar, McCall's i Looka. Jej fotografie z podpisami Fire and Ice (Ogień i lód), Cherries in the Snow (Wiśnie na śniegu), wykonane przez słynnego fotografa Richarda Avedona, reklamowały skutecznie kosmetyki firmy Revlon.

Po wycofaniu się w połowie lat 60. z wybiegów, Leigh otworzyła własną agencję modelek w Paryżu. Znaną na całym świecie modelką była także jej młodsza siostra, Suzy Parker, którą Dorian namówiła by spróbowała kariery. W 1980 roku Dorian Leigh opublikowała swą autobiografię zatytułowaną Dziewczyna, która miała wszystko.

W 1997 roku Eileen Ford, założycielka słynnej agencji mody Ford, powiedziała o Dorian w wywiadzie dla The Free Lance - Star: "Była najlepszą modelka naszych czasów".

Dorian Leigh zmarła na chorobę Alzheimera w poniedziałek, 7 lipca 2008 roku, w domu spokojnej starości w Fall Church w stanie Wirginia. Szablon:Biografia stubde:Dorian Leigh en:Dorian Leigh es:Dorian Leigh fr:Dorian Leigh pt:Dorian Leigh ru:Ли, Дориан

Więcej z Fandomu

Losowa wiki