FANDOM

Denis Lazure (ur. 12 października 1925 - zm. 23 lutego 2008), kanadyjski polityk.

Opis Edytuj

Lazure urodził się 12 października 1925 roku w Napierville, został się psychiatrą. Jest ojcem aktora Gabrielle Lazure. Lazure studiował w Université de Montréal i obronił doktorat w medycynie. Wziął też udział w University Pennsylvania w psychiatrii jak również University Toronto, w którego on był kawalerem w administracji szpitala.

Lazure był założycielem niemowlęcego działu psychiatrii Saint Justine Hospital w 1957 roku, był też dyrektorem tego szpitala. Później byłby dyrektorem w 1974 roku w pierwszym psychiatrycznego szpitala w Haiti. Był też nauczycielem w Université de Montréal i był prezydentem Canadian Association Psychiatrists.

Polityka federalna Edytuj

Lazure ubiegał się dwa razy do dostania się w kanadyjskiej Izbie Gminie jako kandydata Nowej Demokratycznej Partii. Zaczął jako drugi w wyborach dodatkowych w dzielnicy Outremont — Saint Jean w 1967 roku i zakończył na trzecim miejscu w dzielnicy Gamelin w 1968 roku w federalnych wyborach.

Polityczny powrót Edytuj

Lazure stał się psychiatrą w szpitalu Greenfield, lecz on ubiegał się znowu w 1989 roku do polityki, gdzie został wybrany w Prairie La. Został wybrany ponownie w 1994 roku, lecz został usunięty w 1996 roku. Jego wkład pracy został nagrodzony z nagrodą daną przez Psychiatric Association Doctors Quebec w 2004 roku.

ŚmierćEdytuj

Denis Lazure zmarł 23 lutego 2008 roku w wieku 82 lat.en:Denis Lazure fr:Denis Lazure

Więcej z Fandomu

Losowa wiki