FANDOM

Szablon:Polityk infobox Antoni Jaszczak (ur. 3 czerwca 1946 w Żarach, zm. 21 lipca 2008) – polski ekonomista, nauczyciel akademicki, minister budownictwa w 2006.

Ukończył studia w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Sopocie, następnie uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Gdańskim. Autor podręczników akademickich z dziedziny zarządzania. Posiadał uprawnienia członka rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Prowadził wykłady z zakresu problematyki europejskiej w Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa oraz w Ateneum – Szkole Wyższej w Gdańsku. Specjalizował się w zakresie organizacji i zarządzania zintegrowanymi systemami informatycznymi.

Od 1964 członek Zjednoczonego Stronnictwa Ludowego. W wyniku zawiązania koalicji rządowej PiS-Samoobrona-LPR, 5 maja 2006 został powołany na stanowisko ministra budownictwa z rekomendacji Samoobrony RP w rządzie Kazimierza Marcinkiewicza (pozostawał wówczas członkiem Polskiego Stronnictwa Ludowego, jednak wstąpił także do Samoobrony). Ministrem był także w rządzie Jarosława Kaczyńskiego do 3 listopada 2006.

Żonaty, miał dwoje dzieci.

Źródła Edytuj

en:Antoni Jaszczak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki