FANDOM

Andrzej Kaczmarek (ur. 18 marca 1958 r., zm. 24 marca 2008 r. w Kielcach) – polski satyryk, artysta związany z kabaretem Pirania.

Na estradzie zadebiutował jeszcze podczas studiów na Politechnice Świętokrzyskiej. W latach 1981 i 1983 zdobył nagrody na festiwalach piosenki studenckiej odbywających się w Krakowie. W roku 1986 nawiązał współpracę z kabaretem Pigwa Show (zob. Genowefa Pigwa).

W roku 1991 wraz ze Stefanem Lipcem założył kabaret Pirania (nazwa pochodziła od tytułu autorskiej audycji tych twórców - "Piracki Radiowęzeł Pirania", emitowanej na antenie radia kieleckiego; później do kabaretu dołączyła też Joanna Litwin-Berner). Kaczmarek tworzył piosenki, dialogi oraz skecze. Wkrótce kabaret odniósł spory sukces i zyskał popularność. Znaczącym wydarzeniem był udział w kabaretonie podczas KFPP w Opolu w 1995 roku.

Z Piranią Kaczmarek występował w całej Polsce, a także w wielu innych krajach (m.in. Australia, Niemcy, USA). Działał też w utworzonym przy kieleckim WDK Bractwie Andrzejowym. W roku 2007 wystąpił w komedii romantycznej Jan z drzewa.

Zmarł po kilkudniowym pobycie w kieleckim szpitalu.

Źródła Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki