FANDOM

Andrzej Izdebski ps. Szum, (ur. w 1925 r., zm. 29 lipca 2008 r. w Krakowie), żołnierz Armii Krajowej i Narodowych Sił Zbrojnych, działacz Konfederacji Polski Niepodległej, Komitetu Obrony Robotników i "Solidarności".

Od 1979 r. był członkiem Konfederacji Polski Niepodległej. Był m.in. członkiem władz tej ogranizacji i Kierownikiem II-go Obszaru KPN i przez wiele kadencji członkiem Rady Politycznej KPN. W 1980 był współzałożycielem ""Solidarności" w Krakowie. Był założycielem Komitetu Obrony Więzionych za Przekonania w Krakowie. Był też drukarzem i kolporterem ulotek i prasy podziemnej w latach 1977-1988. Publikował artykuły w prasie drugiego obiegu m.in. „Zomorządności”. Był redaktorem i wydawcą piśma KPN Małopolska „Opinia Krakowska”. Był więziony i wielokrotnie zatrzymywany przez władza PRL. Był autorytetem dla środowisk niepodległościowych Krakowa i Małopolski. Był też działaczem Komitetu Opieki nad Kopcem Józefa Piłsudskiego. Był autorem wielu opracowań historycznych m.in. z dziejów międzymorza i stosunków polsko-ukraińskich[1].

Pochowany został na Cmentarzu Rakowickim w Krakowie.

Źródła Edytuj

  • "Dziennik Polski", 2008, 1 sierpnia

Linki zewnętrzne Edytuj

Szablon:Przypisy

Szablon:Biografia stub

Więcej z Fandomu

Losowa wiki