FANDOM

Szablon:Hokeista infobox

Aleksiej Andriejewicz Czeriepanow (ros. Алексей Андреевич Черепанов; ur. 15 stycznia 1989 w Barnaułu, zm. 13 października 2008 w Czechowie) – rosyjski hokeista, występował w Awangardzie Omsk.

Kariera klubowa Edytuj

Aleksiej Czeriepanow jest wychowankiem Awangardu Omsk. Podczas pierwszego sezonu gry w rosyjskiej Superlidze w barwach Awangardu otrzymał przydomek: Syberyjski Ekspres, gdyż zdobył więcej punktów niż Jewgienij Małkin, Aleksander Owieczkin czy Ilja Kowalczuk w swoich debiutanckich sezonach (w wieku 17 lat). W marcu 2007 roku pobił rekord ilości strzelonych goli przez debiutanta należący wcześniej do Pawła Bure[1].

22 czerwca 2007 roku został wybrany w drafcie do NHL w 1 rundzie z 17 numerem przez New York Rangers, jednak postanowił pozostać w Awangardzie.

5 listopada 2007 został wybrany najlepszym debiutantem w sezonie 2006/2007.

3 października 2008 Aleksiej pobiłklubowy rekord strzelając gole w 6 kolejnych meczach[2].

Kariera reprezentacyjna Edytuj

Aleksiej Czeriepanow brał udział wraz z młodzieżową reprezentacją Rosji w Mistrzostwach Świata 2007 i zdobył srebrny medal.

Na przełomie sierpnia i września 2007 roku rozegrał z młodzieżową reprezentacją Rosji cykl ośmiu meczów z młodzieżową reprezentacją Kanady w ramach Super Series.

W 2008 ponownie wystapił na Mistrzostwach Świata i zdobył wraz z reprezentacją brązowy medal, a w małym finale zdobył trzy punkty[3].

Śmierć Edytuj

Czeriepanow zmarł 13 października 2008 po osłabnięciu podczas spotkania Awangardu Omsk z Witjazem Czechow w Czechowie. Aelskiej zderzył się z Jaromírem Jágremm, po czym upadł na lód. Po tym wydarzeniu przeniesiono go do szatni, po czym odwieziono go na oddział intensywnej terapii[4]. Karetki pod lodowiskiem nie było, przyjechało po 15-20 minutach, po czym zabrała go do szpitala [5]. Pomimo podjętego leczenia, Aleksiej zmarł w po przewiezeniu do szpitala.

W szpitalu zdiagnozowano u Czeriepanowa chroniczne niedokrwienie

Statystyki klubowe Edytuj

GP = mecze, G = gole, A = Asysty, Pkt = Punkty, PIM = Kary w minutach

Statystyki zawodnika

    Sezon regularny   Play-off
Sezon Klub Liga GP G A Pkt PIM GP G A Pkt PIM
2006-07 Awangard Omsk RSL 46 18 11 29 45 10 3 5 8 0
2008-09 Awangard Omsk KHL 15 8 5 13 6 -- -- -- -- --
Razem w Superlidze (RSL) 92 33 24 57 57 14 5 6 11 0
Razem w KHL 15 8 5 13 6 -- -- -- -- --

Szablon:Przypisy

Linki zewnętrzne Edytuj

Szablon:Unistubcs:Alexej Čerepanov da:Alexej Tjerepanov de:Alexei Andrejewitsch Tscherepanow en:Alexei Cherepanov fr:Alexei Cherepanov ru:Черепанов, Алексей Андреевич sk:Alexej Andrejevič Čerepanov fi:Aleksei Tšerepanov sv:Alexej Tjerepanov

Więcej z Fandomu

Losowa wiki